2010-06-12

Wienerbröd!

Det dåliga vädret tvingar mig och Alma att vara inne idag, vilken himla otur med tanke på att det är VM och så!
Men det är inte bara det man kan göra med dåligt väder vi har också städat hela huset också. Men det är fortfarande ingen lättning av vädret regnet bara öser ner......så....vad ska vi göra?

JO, jag ringer mamma och frågar hur man gör chokladbollar (ja jag måste ringa och fråga, har ni några synpunkter på det?)
Men hör och häpna: VI KLARADE AV DET!!

Det lät inte så svårt:
  • en klick smör
  • Havregryn
  • Oboy
  • Socker
  • och pärlsocker
  • Samt en hemlig ingrediens alá Alma

Tillverkning

"Alma rullar bollar"

"Boll med socker på"

"Baka baka Neger bo....... Wienerbröd"

(och den extra tillsatsen var Alma-dräggel)

"Två nöjda bagare"

(men jag tror Pappa är nöjdast faktiskt)

2 kommentarer:

DW sa...

Det heter fortfarande negerbollar!!!

Kallangs Photography sa...

Niggerba........winerbröd.

Faktum är att jag är så dålig på att baka att jag försökte läsa i en kokbok hur man gör. Under chokladbollar fans inte receptet så jag tittade under just negerbollar men icke. Att kunna baka dessa bruna bollar hör tydligen till allmänkunskap.
Däremot så fanns det fortfarande "NEGERKYSSAR" i kokboken =)