2010-06-15

Parallell VM

Det finns två VM i fotboll som dessa dagar utspelar sig på jordklotet.
Ett litet i landet Sydafrika där 6 nationer per dag spelar i 90 minuter , matcher som oftast slutar målfattigt och händelselösa.

Så finns det ett som i särklass är större än alla andra , jag tala förstås om Korpfotboll i Borlänge där olika konstellationer av människor samlas i lag och spelar 4 matcher om dagen.
Den är dessutom uppdelad i två serier som heter 1 och 2 jag spelar givetvis i 1 som jag brukar kalla för Elitekorpen.

Allt är lite allvarligare här, inte bara på skoj, man skriker på varandra, blir arga, tacklar och håller på.

T ex har jag två matcher i rad gått in Axel mot Axel, som motståndaren kallar det och av någon konstig anledning så sitter motståndarens "axel" långt ner där vi andra som kan något om människo anatomin kallar för armbåge och tydligen tycker motståndarna att min "mjälte" ser ut som en axel också, hoppas de fick underkänt i sina biologibetyg.

Men igår tog i alla fall priset då en motståndare slänger sig för att få frispark med ett "AAjjj!" och medföljande "hålla sig i vristen" rörelse.
Jag började givetvis att skratta högt var på han blev irriterad började vilt gestikulera och skrika:

ÖJJJJ, DOMARN!!! och pekar på mig SKRATTAR DU ÅT MIG??!
Jag: Ja det gör jag!
SKRATTAR DU ÅT MIG FÖR ATT HAN (red.anm lagkamrat) KLEV PÅ MIG?
Nej jag skrattar för att du blir så förbannad för att jag skrattar =)

Förövrigt gjorde MrKällängs gårdagens snyggaste mål, när jag från ca 30 meters avstånd lobbar och smeker in bollen innanför ribban. Domarn kommer fram och grattar "vilken känsla du har!"
Jag fnyser fisförnämt och svarar "självklart!"

I skälva verket var det så klart ett misslyckad smalbensträff som var meningen som ett inlägg, men är det elitekorpen får man hålla igen med ärligheten.

Inga kommentarer: