2010-06-07

Muggen och Pennan

Är det någon av er som har varit med om att när man skall berätta en historia har glömt vad personerna heter?
Här får ni då ett par komiska trix, det är ALLTID roligt att hänvisa till kroppsform eller lyten på personen ifråga om man gör det med glimten i ögat.
MrKällängs ger några exempel:
Förra veckan träffade vi två personer i ett möte som båda var stora i kroppsformen men en av dem var lite större än den andra. Dessa personer som jag aldrig tidigare mött kunde jag heller inte namnen på och jag glömde givetvis bort dem några timmar efter mötet. Men senare på dagen blev det aktuellt för de andra på min avdelning att referera till detta mötet, det enda jag visste var att allihopa hade sett dessa personer när de lämnade kontoret.
Således kunde jag härleda vem som var vem genom att kalla de för "lilla och stora päronet", först blev det gapskratt och glädje men till slut gick det att använda så att alla visste vem som var vem.
Mer exempel:
En annan person på Merox som skelade med ögonen som jag skulle referera till glömde jag bort vad han hette och efter att en gång kallat honom för "eagle eye" blev en vedertaget smeknamn.

Och det bästa till sist:
"MUGG & PENN"-REGELN!


Om man ser två lastbilschafförer en ser ut som en Mugg och en ser ut som en penna och t ex vill fråga:
- Har du med dig färskt bröd idag?
Skall man alltid ställa den frågan till "Muggen!"
varför?
Jo det är Muggen som är den erfarna lastbilschaffören och det är Pennan som är lärlingen (sommarjobbaren)

Vill ni fortfarande ha bekräftelse på regeln:
Hitta närmaste lastbilschafför som ser ut som en Mugg och fråga var "Skitiga duken!" ligger så förstår ni varför.

Definition av Mugg: Stor mage och litet arsel!
Definition av Penna: Ingen mage och inget arsel!

Inga kommentarer: