2010-04-14

Tandis

Jag har varit till tanhygenisten idag och ni som har följt den här bloggen länge kanske kommer ihåg det här inlägget (tandhygenist & mumintroll) i den kan man kanske antyda att jag har lite "svårt" för just det här epitetet.

Jag frågade faktiskt henne "varför blir man tandläkare?" och hon hade inget bättre svar än jag har i varför jag jobbar som kvalitetskoordinator i SSAB.
Slumpen och händelser!

Men medans hon spetsade mig med olika vassa verktyg stannar hon upp och säger:
-Man får ju träffa mycket människor i alla fall
-Men det blir inte så mycket kommunikation eller hur?
-Nej det är sant, men man kan ju alltid prata med sig skälv
HIHI skrattar jag nervöst.
(Jag lämnade sedan ämnet ville inte göra bort mig när jag har 4st olika vassa verktyg i munnen)

Besöket till tandläkaren fick mig att tänka ut en riktigt bra affärsidé i alla fall och en bra uppfinning skall jag klura på också.

Affärsidén går i alla fall ut på att man ansluter sig till en tandläkare som man sedan ger en extra nyckel till sitt eget hem.
Han har sedan fritt fram möjlighet att med jämna mellanrum komma hem mitt i natten när man sover. Ge patienten en extra dos med bedövning samt narkos så man sover vidare.
Tandläkaren gör sitt ingrepp och sedan lämnar patienten i sin egen säng.

På morgonen vaknar man av någonting "kladdigt" på huvudkudden när man sedan inser att det är sitt eget blod blir man genast glad och med en lätt ömmande mun och möjligen huvudvärk kan man sedan bege sig till jobbet utan att man har behövt missa arbetstid alls.

En vecka senare kommer sista smällen: en faktura i brevlådan! KANON!

Uppfinningen: ett tätningsmedel som man kan applicera runt tänderna så man inte kan få infektioner i tandköttet. Hmmm undrar om inte min universal lösning i slutet av det här inlägget (Hovleverantörer) skulle kunna lösa problemet.

Inga kommentarer: