2010-04-11

?-svar


Ja det är bäst att jag svarar på frågorna som ni ställde i den "frivilliga" frågesporten som jag tjatade om.

Tessan:
Jag och min älskade fru Camilla gifte oss den 2:a augusti 2008
Vi har ett barn som heter Alma och är 2 år
och jag är högerhänt med tummen mitt i handen

Lillemor:
Nu är snön borta (när du frågade var det mycket =))
TunaTutten höll men den blev lite narig i ..................vårtgården?
Tångringskolan skall faktiskt rivas för att lämna plats åt mer köpcenter och bostäder, men det gör inte så mycket tycker jag för de har låtit det förfalla med åren. Det kanske tröttnade på att renovera under den tiden jag gick där??

Stina:
Det skulle vara Shia La Beouf du kan läsa mer i självbiografi
I poker om DU räknar det som sport om du inte gör det så skulle det vara fotboll. Jag och Messi skulle springa runt och lira boll och ingen skulle vetat vem i h-e är Zlatan???
Jag är nöjd med bilen det enda som har varit lite jobbigt är bensinförbrukningen. Men vi har nu räknat ut att vi måste åka på fler långturer för att få ner bensinförbrukningen? För när Camilla åkte fram och tillbaka till Stockholm så minskade hon medelbensinförbrukningen med 0,2l/mil =)

Jernis
Källängs kommer ursprungligen från Rönnes i Dalarna. Namnet är taget och skall symbolisera platsen där stugan stog, alltså mellan en källa och en äng, fiffigt! Pappa och Mamma (som kommer från Boda krykby) flyttade hit till Borlänge när de träffade varandra, det var jobb som styrde kosan hit.
Frågvis, envis, besserwisser och säkert många fler ord som slutar på vis utom just vis!

Camilla med C
Ja jag har mätt upp hur många skivor vi behöver och det blev 10st som är 1.5m lång och en som är 2.5lång. Det kommer att gå på en ca 800 spänn.
Vi hyrde ingen film i helgen men vi har tre hemma nu "Hurt locker" som vi inte sett ännu, "Närkontakt" den var si så där tycker vi och sen är det "The Storm" en riktig skit film se den ej.
Öhh jag slutar alltid 15:30 =)

FruDufvenberg
Jag mår riktigt bra, tyvärr sitter min sjuka dotter bredvid mig hon håller på att bli bättre men hon har spytt 5 ggr idag, vi tror att det är magsjuka =(
Vi trivs fantastiskt bra i huset, det är faktiskt riktigt roligt att vara hemma FORTFARANDE!
Jag hälsar!

Pappa
Nej jag har inte tagit av vinterhjulen. Äre dax?

Syrran (Falun)
Jag och Camilla mår bra, men Alma har en svacka idag. Det är troligen över redan imorgon och det vore skönt så man kommer ut i fin vädret.
Göra om hemma kommer vi att göra många många gånger jag trodde du kände Camilla =)

WHHEEho
Vi klarade målet med 10 kommentarer, med lite fusk =))
När det gäller tomatfrågan så var det jämnt men flesta visste om det: Då kan vi tillsammans se till att ketchup i fortsättningen skall heta tomatsylt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fredrik!
Hur är det med stavningen igentligen?
Pappa kommer från RönnÄs inte Rönnes och mamma från Boda Kyrkby inte Boda Krykby. Ha det gott.
Hälsningar 08:an

Kallangs Photography sa...

haha va roligt

Boda Kryckby borde det faktiskt vara =)
Mitt enda försvar är att jag var trött och att Alma vill ha min uppmärksamhet samtidigt som jag gjorde detta inlägg