2010-04-07

Snowboard del3

jag hade ingen aning om att jag hade så mycket att dela med mig i ämnet snowboard.

Den sista berättelsen handlar om när jag och min barndoms kompis Robban skulle åka snowboard tillsammans och vid det här tillfället hade jag åkte regelbundet snowboard i 5år.
Dvs. en gång per år på SSAB's skiddag fem år i rad.

Men det har i alla fall räckt till för att bli så duktig att jag kunde ta mig ner för hela skidbacken utan att trilla eller behöva ta av mig snowboarden.
Det finns en hake dock, jag har enbart åkt sittliften upp.
Men nu var jag redo att försöka åka ankarlifen upp till toppen och Robert skulle åka på samma ankare. Jag vet dumdristigt men vadå någongång skall man försöka.
Efter tio minuters köande var det våran tur att haka på liften.

Först fick jag perfekt läge på liften bakom rumpan men Robert hade en annan plan (vi hade inte snackat ihop oss) och hans plan var att sätta liften i knävecket i stället.
Så när han drog ner sin sida till knävecket åkte "min" sida upp i ryggslutet, jag korrigerade detta blixtsnabbt innan jag tappade balansen och drog ner liften till baken igen.
Men då åkte Robert av liften med fick tag i den med händerna.

- så där kommer du aldrig att orka hålla i hela vägen: sa jag medans han framåtlutad krampaktigt höll kvar i liften.
-Jo då: sa han

Men istället för att börja diskutera problemet som en vettig person skulle ha gjort eller t om låtit han hänga kvar där så börjar jag att slå på hans fingrar, tills han tappade taget??
Han landade med huvudet före i snön och trotts att vi kommit en bit ifrån liftvakten kunde man tydligt höra honom sucka samtidigt som man hörde ett SÅRL i liftkön av muntra tillrop.

När jag hade fått kontrollen över nu mera egna ankarlift kunde jag titta tillbaka och se att Robban fick gå före i kön och redan hade fått sin egna ankarlift, det hör tydligen till KYTYMEN att få gå före i kön om man trillar/blir avslängd av liften.

"Robert Thoresson"

(en av mina absolut bästa vänner)

Om du läser det här Robban så ber jag åter så mycket om ursäkt, det var inte snällt gjort, men så här i efterhand mycket roligt!

Inga kommentarer: