2009-07-26

Sjävbiografi

Jag har precis sett klart filmen "cinderella man" på Tv4, en film som handlar om boxaren James J. Baddock (riktigt bra film se om ni inte gjort det). Han spelas i filmen av Russel Crowe och varje gång jag ser en sån här film som baseras på riktiga personer som verkligen har betytt något börjar jag undra: Vem kommer att spela mig, i min självbiografi?

Det givna svaret är ju Adam Sandler (för att jag är lite lik honom) men jag tycker inte han har lyckats fått "rätt" image för att spela mig.

Ni vet det måste vara någon som kan spela de stora filmerna, som Russel Crowe, Jack Nicholson eller varför inte Bruce Willis. Nej nu vet jag det nya stjärnskottet ska det vara Shia LaBeouf, han är ju ganska lik mig =)

Filmen om mig kommer att handla ganska mycket om mitt "slit" i SSAB, där jag började sommarjobba i källaren på Betsträcka 2, med att ösa grus från en kedjetransportör och måla skyddsräcken. Hur jag sedan "slog" mig in som skiftarbetare, jobbade 16 timmar sov 8 jobbade 16 i en månadstid. Sedan den gängsliga vägen fram till den framgångssaga jag nu mera är (visste ni att jag har haft 10 olika tjänster på SSAB?). Nu när jag är på piken av min karrier som Repstoppsamordnare på Bredband. Jag har en villa (utan garage), en vacker fru, världens sötaste 1,5 åring och en hund.
Jaja, den kommer naturligtvis att handla om alla de många timmarna jag har spenderat framför dator och tv oxå om det skall bli en sannhistoria.
Till sist:
SALUT till alla personer i världen som har en verklig berättelse att berätta.

2 kommentarer:

youth novels by Sariiii sa...

Shia LaBeouf är sjukt snygg! :)

har du haft en bra dag?

Kallangs Photography sa...

Jag har alltid en bra dag.
Varje dag är jag på topp, jag är på den sidan av ålderstrappan att det bara kan bli sämre =)