2009-08-03

Storleken HAR betydelse!

Det ska jag bara meddela att storleken har en dj-a stor betydelse.
Jag har alltid trott att jag har haft 13'', men nu när jag skall göra ett byte så visade det sig att jag har haft 14'' hela tiden.
Trotts att det står i specen att det skall vara 13''??????
Jag pratar naturligtvis om däckdimentionerna till våran numera berömda Renault Clio-99.

Vad trodde ni jag menade?

Jag trodde att jag skulle slippa skriva fler inlägg om mitt otroliga dåliga kunnande om bilar men jag misstog mig grovt (läs oxå Julgransbilen och hur dålig får man vara på bilar?) och det är säkert inte sista gången heller.
Detta har hänt:
Jag beställde däck från internetföretaget http://www.bythjul.com/ genom att först skriva in reg.nummret i deras sökregister och sedan leta mig till det billigaste däcket de hade. Enligt regestreringsbeviset så var det 13'' fälgar så jag beställde däcken. De kom för en vecka sedan och jag beställde sedan tid hos en verkstad som kunde ballansera och fälgaom däcken åt mig. Jag fick tid i dag och jag åkte dit, lyfte ur däcken och service killen sa:

-Jaha, du får nog åka hem igen!!
-Va då då?
-Ja, du har fel dimention på däcken....

Det visade sig att på bilen satt det 14'' däck, bläääää
Jag hatar bilar!!!

"Bil dj........n"

(bilen på bilden har inget med inlägget att göra, den är bara förbannat lik min bil)

Inga kommentarer: