2009-08-04

Snacka Svenska

Idag har jag försökt att returnera de felaktiga däcken och det visade sig att jag beställt däcken från http://www.dackonline.com/ och inte bythjul som jag skrev i förra inlägget.
Däckonline har sitt huvudkontor i Tyskland och jag var mycket orolig över att det skulle vara svårt att kommunicera med företaget.
Jag ringde dit och efter några signaler svarade en kvinna:

-Hello?
-Hmmm, Hello, my name is Fredrik Källängs and i have some problem with the tires i bought from you! Is it possible to talk Swedish?
-Yeees, if you call back in 10 minutes you will reatch a Swedish spoksman.
-Greate, thank you!

Sedan väntade jag i 10 min och ringde upp...
-Hello?
-Hello, do you speak Swedish?
-Jaa (personen är tysk men "försöker" prata Svenska")
-Jo, det är så här att jag har beställt fel dim. på däcken och undrar om jag kan byta?
-Jaaa
-OK!, hur gör man?
-Jaaa
-Ursäkta, går det?
-Jaaa, kan jak få det ordernummer?
-Tyvärr, jag är på jobbet och har det inte med mig, kan du söka på mitt efternamn? (samtidigt som dessa ord kommer ur munnen på mig så ångrar jag mig redan, shit)
-Jaaa
-OK! (gör väll ett tappert försök) K....Ä......L
-...K.....E....
-Nej... Ä
-..........E?
-Nej Ä...... ett A med två prickar över
-Jaaa
-L.....L.....(å nej ett till).... Ä.....
-L....E...
-Nej......LLÄ!!
-Kan du borja om....
-Går det att ta adressnummer i stället?
-Jaaa
-OK! (phuu) 7....8....4
-......1.....8
-NEJ...... 7....8
-......1?
-NEJ 7
-7
-8...4...5....0
- (tänker) nej du är inte med
- Jag ringer upp när jag har ordernummret, OK! tack så mycket!

Nu har jag sett ordernummret som jag skall ge honom det är sammanlagt 15st siffror jag ska ge honom.......

Önska mig lycka till!!!

Inga kommentarer: