2009-08-24

Klarinett

Min barndomskamrat Robert Thoresson fyllde 34 år i Lördags (24 år enligt honom själv). Jag var där och partajade, grillade lamkött och drack 4 alkoholfria öl. Visste ni att man får själva "baksmällan" i alla fall när man dricker sådana?

Jag har gjort det nu 3 gånger och varje gång så har jag huvudverk dagen efter, inte så mycket som man brukade ha med riktig öl men ändå. Man skulle kunna säga att man slipper det "kuliga" och får det "djävliga" dagen efter, PERFECT!
Men det var inte det inlägget skulle handla om, det skulle handla om en av Robbans presenter en klarinett.

Det är nämligen så att när jag och Robban var små (ca 12år) spelade vi i en orkester som heter Medvind. Jag kommer ihåg att vi övade i orkestern på onsdag kvällar.

Man kan säga så här, vi brann ju inte riktigt för det här med att spela klarinett det fanns ju roligare saker att göra, spela Wonderboy commandore 64 (klicka på länken och prova =) t ex.

En Onsdag så var vi föräldrarfria och skulle fixa mat själva innan vi skulle gå till orkesterlektionen.
Men för att "missa" tiden så "råkade" vi bränna två kastruller med makaroner.
Efter det så var det påtok försent att gå på lektionen, så vi satt och kastade ut makaroner på balkongen i stället.

Tillbaka till i Lördags, Robban lyckades behjälpligt att ta ton i klarinetten, och när jag stod där och tittade på så blev jag riktigt sugen på att prova själv.
Satan vad det var svår, jag fick knappt ton och jag kunde inte spela en enda låt längre.
Det är ju helt sjukt med tanke på att jag kunde spela klarinettpolka för halva livet sedan dvs. 17år =)
Nu har Robban "lovat" att han ska spela nationalsången på klarinett om ett år, så han skulle komma hem till mig några gånger i veckan och öva sa han.

Så om ni åker in på spovstigen om några veckor och ni ser två kastruller med brända makaroner spridda över hela området så är det bara jag och Robban som har övat ett kapitel ur "Hej klarinett".

Inga kommentarer: