2008-12-29

Premier


Idag har Alma varit på "bolaget" för första gången, lugn lugn det var inte hon som ville ha C2H5OH det var hennes mamma =). Har jag föresten berättat att jag har slutat dricka alkohol. Sista (riktiga) festen var när jag slutade på Merox (070831). Men sedan har jag fuskat, två gånger faktiskt under en och samma vecka (080730 och 080802) kan ni gissa vad som hände då då?

Svar: Den första var min svensexa och den andra var när jag gifte mig.

Efter det har jag bara druckit alkoholfri carlsberg, smakar som varm avslagen öl. Men nu börjar jag vänja mig och tycker det är ganska gott faktiskt, det sjuka är att man är lite bakis dagen efter (huvudverk typ). Så man slipper det "roliga" och så får man det tråkiga hihi.

¤¤¤

Sen var vi och spontan hälsade på min barndomskamrat Robert, vi bodde på samma gård (dagnyhusen) när vi växte upp. Men när vi började 5:an flyttade han till stockholm, för 2år sedan flyttade han tillbaka till Borlänge igen. Men tror ni att vi träffar varandra oftare nu? nej, vi är lika dåliga som vi var när han bode 21mil bort, suck skärpning.

Han har en grabb som heter Albin och en lite tös som heter Agnes. Det var jätte roligt att träffas, hoppas vi kan göra om det snart igen.

¤¤¤

Jag bjöd Camilla på vitlökskyckling med ris och kantarellsås när hon kom hem från jobbet idag, det var hon värd när hon jobbade från 08:00 till 20:15 över 12 timmar. Jag överaskade oxå med att städa ur kylen nogrant, det var något som lucktade som om det vore dött där inne (eller snarare levde igen hihi).

¤¤¤

Fy att det är så himla kallt ute, man kan ju inte vara ute och åka pulka ens, attans!

¤¤¤

Jag gillar att fota både med boll och med kamera, och jag tycker det är extra roligt att ta så kallade makro bilder (närbilder) här är några smak prov.

Is på fönster


Prästkrage i Värmland (mommo och moffas sommar ställe)

Mygga på en stol (oxå i Värmland)


Det kommer säkert fler bilder i framtiden!

Inga kommentarer: