2008-12-20

Nämen ett till!!

Wow måste vara er lycko dag med två inlägg på samma gång =)
Idag har jag varit och spelat fotboll med Kickers, ett korplag som jag har spelat med ganska länge nu. Jag vill berätta mina första intryck av kickers:
För det första blev man alltid värvad på krogen då jag började. Så det var alltså Patrik "Pape" Persson som frågde mig om jag skulle vara med:
" Sjääälllv klaaaart jag äär ju en klippa på fotboll" sa jag, i verkligeheten hade jag aldrig petat på en boll. Men är det fylle snack så är det.
Dagen efter när jag skulle köpa pizza så råkade jag träffa honom igen på väg till Match, " kom nu då du skall ju vara med" sa han.
"Öhhhhh" sa jag. "va då?"
"du ska sparka fotboll med Kickers"
"Hmm det var nog bara lite för mycket C2H5OH (alkohol) som talade igår" sa jag
Men hur det än var så åkte jag och tittade på den matchen, och jag kommer så väl ihog när jag tog beslutet att vara med.
I andra halvlek när Kickers låg under med 5-1 (kommer inte ihåg motståndet) sparkade Kickers målisen en boll rakt i huvudet på sin egen back, då tänkte jag att här skulle man kanske platsa i alla fall =) och på den vägen är det.

I dag fick jag en boll i huvudet =)

Inga kommentarer: