2008-12-26

Annandag jul!

Sovmorrgon idag oxå =)
Jag gick upp 9:10 och satte på tv´n ganska högt så att Alma skulle vakna.
När hon sedan vaknade så gjorde jag gröt åt henne med lingonsylt som hon slukade, efter det så hade vi hennes första te-bjudning =)
Hon fick en rosa te-servis som vi satt och smuttade "låssas" te ur och snackade lite skit, som man skall göra över en kopp gott te.
Sen pylsade vi på oss alla ytterkläder (-6,5grad idag) och så åkte vi pulka fram och tillbaka till plättbacken det gick jätte fort att gå dit ca 10min bara.
Hon tyckte det var roligt att titta på barnen som åkte pulka, det kommer att bli super kul att kunna gå dit, åka pulka, dricka varm choklad och grilla korv.
Vi har hunnit varit på affären också så att vi (jag och Alma) ska bjuda mamma på gourmet mat när hon kommer hem =)
Nu trodde jag att hon skulle sova en timme oxå men det låter som att hon inte är så intresserad av det, vi får kanske gå ner och börja med julskinkan i stället =)

Inga kommentarer: