2009-07-08

Spitfire

Fika rasterna är kanon!!!
Vi snackade flyg hela rasten och jag blev så engagerad och exalterad att "vi" fick lov att dra ut en hel timme i ämnet =)

I våran familj betyder det engelska militärflygplanet "spitfire" lite extra.
Det är nämligen ett hängande bevis på en skuld jag har till Fru Källängs, så här gick det till:
På kupolen i Galerix hängde en målad tavla föreställande ett gamalt militärflygplan, den är helt underbart målad i mörka färger (se fig). Både jag och Camilla tyckte den var super fin, Jag för att det var en Spitfire och Camilla för färgerna.

Men den kostade om jag minns rätt 4500 Kr med ram, så jag sade till Camilla om du kan tala om vad det är för flygplan så köper jag tavlan.

Efter långt övervägande så utbrister hon "Det är väll en sån där spitfire, eller vad dom heter!!!
Fredrik, blir tyst en stund och utbrister "Va fa.......???????????? läste du någon beskrivning eller??"
"Nej det är det enda plan som jag kom på"

Ja, jag köpte aldrig tavlan, det gjorde Camilla själv någon vecka senare.
Nu hänger den där hemma som bevis på min skuld till min älskade fru.
Men nästa gång ni tittar upp i skyn och ser en cessna flyger över Borlänge så kan ni vara säker på att, OM jag frågat min älskade fru vad det är för något så svarar hon leende och glatt "EN SPITFIRE!!!"

Inga kommentarer: