2009-07-15

Rättvikskalle

Jag sitter här och funderar på vad jag skall skriva för något när jag plötsligt kommer på att jag har ju en vän vid namn Fredrik "Kalle" Jansson, japp ni ser rätt han kallas för Kalle???
Fråga mig inte varför, faktum är att jag är inte säker på om det är rätt efternamn ens!! Men den här historien är ca 10 år gammal när vi var i rättvik och åkte i Kalles båt....
Vi var ett helt gäng från Borlänge som åkte upp till rättvik för att åka ut till någon trevlig Ö i Siljan och grilla och knäppa några pilsner. Sagt och gjort så blev det mycket trevligt hade vi och vi åt gott och drack gott i den fina sommar värmen. Men när kvällen närmade sig bestämde vi oss att åka in till Rättvik och gå på krogen. Så vi började åka tillbaka till småbåtshamnen.
Det hade börjat att blåsa så det gick lite vågor på sjön men inget allvarligt, Kalle som var den enda i gänget som körde och kunde köra båten blev plötsligt mycket kissnödig.
Här måste jag ha en bild på en båt för att ni skall få känsla för historien:

Båten var av märket RunnÖ 19 se bilden

(killen på bilden har inget med berättelsen att göra)

Så för att tömma blåsan så styrde Kalle upp båten rakt mot vågorna och la i 1-ans växel. Sedan gick han fram till fören av båten och tråcklade in ena benet i stången (se bilden) för att sedan dra ner och börja urinera.

Jag sitter i kabyssen och ser Kalle genom de två rutorna, det enda jag ser är Kalles stora vader utanför fönstret. Kalle är otroligt stor (inte tjock) utan både högre och bredare än mig. Jag hör hur det börjar skvalpa i vattnet, då plötsligt från ingenstans så kommer en "större" våg in och gungar till båten. Kalles ben försvinner för en sekund och sedan landar han med ryggen över rutan, skvalpet upphör

KEPS!!!

skriker Kalle och följer upp med

SKICKA ÖS-KARET!!!
Jag börjar leta i kabyssen men jag hittar inget öskar...

Ta vad som hällst skriker han nu med en något pipigare och desperatare röst

Jag hittar en kaffekopp och skickar den till Kalle

Det är antagligen den här synen jag nu ser som kommer att finnas med mig resten av livet, där ligger Kalle raklång över fören och "kastar kiss" i en 2cl kaffekopp i en våldsam takt, skvätt skvätt skvätt.

Jag vet inte om det här är så roligt för er men när jag ser detta framför mig så skrattar jag så jag börjar gråta varje gång.

Inga kommentarer: