2011-08-09

OGILLA


Nu har jag haft Facebook i 3månader......
Och nej jag fattar fortfarande inte grejjen.

Ta exemplet med föregående inlägg med mitt foto.
Det tog mig flertalet timmar nattetid med 1000 mygg samt 1000 000  knott som medarbetare och dom bara ÄLSKADE Dalmasblod.

Efter det redigerar jag bilden något och blir ganska nöjd.
Lägger upp den på facebook och väntar på "lön för möden!" dvs. att folk uppskattar det man gjort och trycka på den där förbannade lilla "GILLA" knappen, eller möjligen skulle skriva en uppskattande kommentar.

EN! tyckte den var bra?

Men va f-n!
Det måste ha blivit fel!? kanske jag gjorde inlägget försent på kvällen och lixom det drunknade i alla andra ofantligt intressanta inläggen som alla har gjort under dagens grynings timmar.

T ex
* är det någon som har ätit en ägg macka (som 12 gillar)
* en är redan på jobbet (som 6 gillar)
* Någon förbannar väckarklockan för att ringa när man som mest skulle vilja sova vidare (som 8 gillar, 3 kommentarer)
* någon har tagit en bild på vad man ätit för frukost (som 3 gillar)
osv! så där håller det på...... typ en 30tal inlägg per timme.

Så jag beslutar att jag lägger in en länk till på mitt foto igen.
Men nej då....... inte ens den person som "gillade" mig första gången "gillade" mig den här gången.
Således 0 "gilla"... men jag är inte bitter.

En del inlägg är så dåliga att man skulle vilja OGILLA det, men det går inte.
Det närmaste man kan komma är att först "gilla" och sedan ångra sig och ta bort att jag "gillade" det. Men jag tror faktiskt inte att personen skulle fatta den vinken.....

Nu ska jag länka till detta inlägg i facebook och få se hur många som "Gillar" detta. *lol*

Inga kommentarer: