2011-08-01

Lysande

Den här bilden är tagen i Värmland 2011-07-07 23:51 på natten.
Jag fick en idé att göra bilden redan tidigt på dagen när jag såg Alma och Filip leka i leksakstältet.
Terrängen är lite kuperad och jag fick för mig att om jag placerat tältet på en kulle och jag lägger mig nedanför skulle det se ganska fränt ut.

Sedan väntade jag in skymningen för jag ville få in skuggor i bilden samtidigt som jag placerade en fjärrstyrd blixt i tältet (tack Tomas för lånet).
Men jag fick inte till det som jag hade tänkt mig.....

I alla fall inte första natten :)
Så det var bara att pallra sig ut nästa natt också och börja experimentera.

Bilden nedan är den jag är mest nöjd med.
Jag ville få känslan av "sagan om ringen" om ni förstår vad jag menar?
Det blev inte exakt som jag hade tänkt mig men den är ganska frän en då tycker jag.

"Fairy tale"
Kamera: Nikon D90Bländare: F3,5
Exponeringstid: 1/30 (utan skak, imponerad?)
ISO: 800
Brännvidd: 18
Externblix: Nikon SB700 (Tomas blixt som jag fick låna)

Ps. Det är inte helt utan att man sätter livet till när man gör något sådant här i Värmland med mygg och knott som jobbar ihop som pirayor... Ds.
Om någon mot förmodan vill ha bilden till något???
Skulle jag vilja att du länkar till min blogg.....

Inga kommentarer: