2011-08-18

Random

Direkt efter att boken "100 åringen som......." började jag att leta efter en ny bok att lyssna på.
Hittade siten "Bokbrus.se" där recenseras ljudböcker och betygssätts.
Verkar vara ett bra ställe för att välja sin nästa bok tyckte jag.
Först tittade jag på vad 100 åringen fick...... en 4 BARA???
Nåja alla kan ju inte tycka likadant som jag häller.

Dessutom så fanns det ju då förslag på böcker som ska vara ännu bättre i betyget 5.
TJOOOHHOO!

Så jag hittade denna bok:

"Anne Holt & Even Holt"
(Flimmer)

Jag har nu hunnit lyssna på 3 st av de 25 mp3 filerna boken är uppdelad på.
Varje mp3'a är ca 30 minuter lång.
Så idag har jag alltså lyssnat på 1.5 timmar på boken och jag fattar ingenting.

Karaktärer dyker upp hipp som happ och springer kors och tvärs och handlingen hoppar hitan och ditan.... Suck tänkte jag det här var en svår bok.

Det gjorde att man börjar tappa uppmärksamheten och höra andra saker.
Efter en stund kom jag på mig själv med att vara irriterad på att uppläsaren verkar andfådd ibland??
Dessutom så har han en "vissel-snorkråka" när han tar nya andetag, ni vet vad jag menar.

En sån som man är extra nöjd med att själv ha för att reta omgivningen med, men som man också blir lika irriterad av när någon annan har!

Det minsta man kan begära när man skall läsa upp en hel bok att man snyter sig.
Tänk er själv att ha en man flämtandes och flåsande läsa en bok nära ditt öra och så fort han tar ett andetag så visslar det.
Mycket irriterande.

Så kom jag funderade på om jag skulle lyssna vidare på boken eller ej?
Så jag tittar på musikspelaren och ser att det står:

"Spelas nu 20/25"

Va i he-ete!
Konstigt tycker jag hur kan den hålla på att ta slut så fort?
Jag tittar i uppspelnings listan och mycket riktigt är jag på 20'de filen av 25???

Hmmmm....
Kolla inställningen för musikspelaren:

RANDOM!
(slumvis, för den äldre generationen red.anm)

Så nu är följande minnesanteckning är gjord.......

Random är inte att rekommendera när man lyssnar på ljudböcker!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! – makalöst komiskt, mig själv upp i dan!