2011-08-11

Kurbits

Det kan med den kunskap som jag nu skall berätta för er bli farligt att vara DALMAS.
Detta p.g.a man oftare kommer i kontakt med ordet KURBITS!!?

Det har nämligen kommit till min kännedom att ordet "KURBITS" har två betydelser.
Den första som jag hoppas att alla som i alla fall bor i det här landskapet (Dalarna) tänker på är "KURBITS"-målningar.

 "Dalahäst"
(med kurbitsmålning)

Som sagt som dalmas har jag haft flertalet kontakter med kurbits.

  • När jag var 10år fick jag faktiskt lära mig att måla kurbits
  • Jag har precis köpt träskor med kurbits på
  • Min fru ska göra om sin tatuering hon har på högraskuldran och då göra om den till en kurbits med Almas och Gustavs namn i. Det är förövrigt Camillas syster Biss som håller på att skissa den och den kommer att bli jätte fin....
Men så var det den andra betydelsen....
efter en artikel jag läst i nyaste Digitalfoto som handlar om en fotograf som tar bilder på olika kulturer i världen har jag nu också lärt mig att även den här mannens "bambu-kalsong" kallas för "KURBITS"

"Kurbits"
(nyaste mode, orangemålad)

Så nu när frun skall ha en kanske man skälv skulle gå och skaffa sig en 17cm´s kurbits!?

2 kommentarer:

Superlille sa...

Du och Barbro är inne på samma tema :o)
http://barbrobinda.blogspot.com/2011/08/hindra-munkavel.html
/Lillemor

Kallangs Photography sa...

Det såg ut som en mycket otäck suspensoar..... huga