2010-12-30

Sporty

Idag var jag och Alma på Sporty i Falun med Anna, Oskar & Stina.
Sporty är ett stort lekland med betoning på Stort.

Man vet att det är ett bra ställe så fort man kommer in i entrén och det står barn påpylssade i sina overaller med tårar sprutande ur ögonen samtidigt som föräldrarna står bredvid och är lättade över det faktum att de ska få åka hem.

Trotts dessa "varnings signaler" går vi in i anläggningen
WOW vilken lekställning.

"Sporty från ovan"

(bild tagen från det isolerade föräldrar rummet med översikt på anläggningen, perfekt när barnen är lite äldre så man kan sitta i lugn och ro)

Runt den och i den så springer det glada barn, ledsna barn, barn fulla i svett, hysteriskt glada barn, frustrerade föräldrar, föräldrar som springer runt och letar efter sitt barn osv!

"Sporty från sidan"

(bilden tagen från cafeterian, man ser hur stor den är och HÖG)


Jag träffade många som jag känner där, det var minst 100 pers inne i hallen samtidigt.
Men någon meningsfull konversation kunde man glömma, det var mest:


HEJ! Gud va kul att se dig, det var länge sedan, jag måste rusa jag letar efter mitt barn.
var på man fick svaret.
JA det samma, har du sett mitt? jag letar också!


Men varje gång som jag hittade Alma var hon super glad.

"Alma i tunnel"

(som sagt SUPERGLAD)

Maten var bra, lekställningen var suverän, de hade ett föräldrarrum med Internet (som man kan ha nytta av när barnen blir lite äldre) och det bästa av allt det var helt gratis för leksugna föräldrar.

Vi kommer definitivt att åka dit flera gånger, jag kan rekommendera Sporty till alla med barn runt 3 år och uppåt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det heter faktiskt Sportys med S för att rätta herrn lite!

Kallangs Photography sa...

Oj det var inte menigen!
Läs min profil!

Men här får du ett "S" som du kan klippa ut och klistra in på valfritt ställe ;)