2010-12-29

Äventyrsbad

Idag var jag och Alma på äventyrsbadet AquaNova i Maserhallen.
Allt för att lille Gustav och Mamma skulle få vara lite i fred under dagen.
Nu vet jag förresten varför det heter "Äventyrsbad" och varför de använder sloganen:

"kanske Sveriges häftigaste upplevelsebad" (förövrigt är det inte lite väl Svenskt att använda "kanske" i en slogan?).

Ni kanske tror att det är för att det finns (klippt från Maserhallens hemsida):

Här hittar du tre absolut fantastiska rutschkanor som passar
alla smaker, en vildfors, vågbassäng och en utebassäng med virvelström och
massagebubbelbänk. Här finns också en stor underbar varmpool med bubblor och en
utmanande klättervägg


Neej nej nej.........

Det är att få vara med min underbara frispråkiga 3 åring i 2 timmar som är själva äventyret.
Här kommer två exempel på äventyr jag har haft idag.

Första exemplet!

Vi skulle åka Magic Eye?? så här står det på hemsidan:

Magic Eye

Magic Eye som är alla familjers favorit, ta med familjen eller
kompisarna på en ring och sedan kan du skratta hela vägen ner. Den är 130 meter
lång och 2,5 meter bred. Du kan välja mellan enkel- eller dubbelringat eller åka
helt utan.

"åka helt utan" och "skratta hela vägen ner" två påståenden som jag inte kan påstå är sanna.

Vi försökte att åka "utan" och fastnade 50 meter in i tunneln. Sen blev vi påkörda 5 ggr av "familjer och kopisar i ring" Magic Eye är sanorligen en favorit, pytsan..

Andra exemplet.

Alma och jag flyter runt i barnpolen och på varsin flytleksak. Alma glider fram till mig och säger: Pappa, titta vilken stor pappa som simmar där!
oj tänker jag och låssas inte hör henne, vilket tydligen inte är rätt teknik.
Alma tar i högre: MEN Pappa, titta vilken stor pappa som simmar där!
Jaja, säger jag för att försöka tysta henne.
MEN du titta ju inte, där är den stora pappan! och hon pekar.
Jag tittar fort och drar iväg henne i en annan riktning. Skamligt var det, men den "stora pappan" hörde oss inte som tur var.

Inga kommentarer: