2010-11-05

Ingen vill veta vad du köpt din tröja!

Under veckan har det diskuterats märkeskläder och dess kostnad runt fikarbordet på jobbet.
Jag är själv ingen modeicon och har lite svårt att lägga ut jätte pengar på kläder.

En av mina arbetskolegor därimot (Crille) har alltid märkeskläder och jag skulle i Onsdags ge honom en gliring för detta:
Så här gick det till:
Crille sitter vid fika bordet när Tompa kommer och sätter sig bredvid honom.
Jag ser att båda har en blå polotröja med en logga vid bröstet.
Crilles tröja är det en krokodil och på Tompas är det "Jula 30 år".

Var på jag säger:
Tänk att ni har samma tröja på er trotts att din (Tompa) kostar 39kr och din (Crille) kostar 4 - 500 spänn :)

Men då får jag reda på att Crilles tröja faktiskt kostar över 1000 spänn.
Jag blir helt ärligt chockad.

Idag vid fikabordet kommer Tompa in med en ny tröja på sig, M står det på bröstet, han poängterar att tröjan är köpt på JC och att den faktiskt kostar 199kr.

Jag vänder mig till Crille för att se om även han har "Toppat" klädvalet för dagen.Han visar stolt upp märket på tröjan samtidigt som han säger Gant

Jag ser friläget och vänder mig tillbaka till Tompa och säger:

-Härligt Tompa har ni i alla fall något som LÅTER lika på er, jag menar varje fredag kväll brukar väll du också ha på dig Grant's :)

Inga kommentarer: