2010-11-23

Varning! Warning! Warnung! de alerta!

Jag förstår att ni vill läsa om "Skön kommentar del2" men det här är så mycket viktigare......






Varning! Varning! Varning! Varning! Varning! Varning! Varning! Varning!
MAN KAN HOSTA SÖNDER SINA REVBEN!
Varning! Varning! Varning! Varning! Varning! Varning! Varning! Varning!



Jag har varit förkyld i flera dagar nu med en för grymmad släm hosta som aldrig vill släppa.
Men trotts detta så har jag varit på jobbet den här veckan.
Här är min köplista för att överleva förkylningen:
  1. Quilla Simplex -> Host medicin
  2. Otrivin -> Nässpray
  3. Kleenex (balsam) -> Näsduk med lukt av citron (är det inte lite overkill att ha citron doft på ett snorpapper?)
  4. Ipren 400mg -> Huvudverkstablett
  5. Samarin -> Halsbränna
  6. Nivea (essential care) -> Lipsyl
Detta han jag inte tala om för Erik på jobbet.

Det slutade med att han igår hostade sönder ett revben, jag visste inte att det ens var fysiskt möjligt!

Men tydligen finns det två möjliga orsaker till att man kan göra det:
  • Man har mycket kraftiga magmuskler
  • Eller så är man klent byggd.
Så nu har jag lovat att spara de roligaste skämten tills han är tillbaka på jobbet :)

Inga kommentarer: