2010-08-24

Samlevnadsmätare

Vet ni vad en samlevnasmätare är?
Det är en kaktus.

En polare till mig vi kallar honom Göran (första gången någon får skyddad identitet på min blogg).
Fick på sin 15årsdag en kaktus att sätta i sitt ungdomsrum. Där frodades den och mådde bra då Görans mamma vattnade den regelbundet som sig bör.

När sedan Göran flyttade hemifrån blev det minst sagt hårda tider för stackars "kaktus" den gick från att vara mörk grön frodig med en diameter på 4cm till att ha en diameter på max 1cm och lite brun grön till färgen.

Några år gick innan Göran skaffade sig en tjej och blev sambo.
Vi kan kalla dessa år för "Kaktusens glansdagar" den frodades som aldrig förr. Vatten kom åter igen regelbundet och diametern ökade till 5cm.

Jag är säker på att "kaktusen" tänkte att nu är det "dj-ar i namma" bäst och passa på och ta för sig.
Den blev åter mörkgrön och taggarna var tjocka och sylvassa.
Men tyvärr så gick förhållandet i kras och åter igen blev det "kaktuslågkonjuktur" och diametern har gått ner till ca 2cm i diameter sist jag såg den.

Hur ser då en sådan kaktus ut?
Tills jag får möjlighet att fota den på riktigt får ni godta en skiss av den som jag minns den:


Det har gått några år sedan jag träffade Göran och kaktus så jag vet inte hur deras förhållande ser ut nu, men om "Göran" läser det här får han gärna uppdatera oss med en bild.

Inga kommentarer: