2010-07-06

Lollipop

Den här bilden fick mig att tänka tillbaka 13år då jag var på Lollipop festivalen.

"Peace & Love 2010"
(mobilbild vid tennishallen)

Vi var 4 glada killar som hoppade in i min mammas Nissan Micra och åkte ner för att se superband som Deep blue something, BECK, The Prodigy m fl.

Campingen på den här festivalen var helt kass!
Den var väldigt avlång och fördelad på små åkerlappar vilket gjorde att om man kom sent dit så fick man ta sitt pick och pack och bära den flertalet kilometrar (som jag minns det) innan man hittade en plats att sätta upp tältet på.

Varje gång man kom till en ny åkerlapp fick man traska runt bland tälten för att försöka hitta en glugg att sätta tältet i men det var oftast fullt. Så man fick lunka vidare till nästa åker och så var det samma visa igen.

Men på 3dje åkern hade vi super tur, där fanns en öppen yta bland alla andra tält och var riktigt nöjda att hitta en plats så "nära" festivalområdet.

Vi knäppte naturligtvis en bärs först och började montera upp tältet på platsen. Nisse och Ragge började med det medans jag tittade mig runt om kring och han precis börja grubbla på hur just den här platsen var ledig mitt i en festivalcamping.

Dessutom satt ALLA runt omkring och tittade just på oss i vårat tältmontage. Det såg ut som alla väntade på något???

- AAAAARRRRRRGGGHHHHH!!!!!! skriker Ragge och springer iväg viftandes som en kollebri med armarna.
- JETINGAR! fortsatte han
Jag vände mig om och såg Nisse stå kvar med ett par tältpinnar i handen och tittade på Ragge när denna försvann iväg.
Sen såg jag runt Nisses ben, ett svart måln av jordgetingar......

-ÖÖhhhh, Nisse? jag tror att du står i ett jordgetingbo!? sa jag
-AAAAAAAAAJJJJJ! skrek Nisse och tog upp jakten på Roger.

Nu applåderade och jublade "publiken" runt omkring och jag var inte så mycket förvånad över den lediga platsen längre.
Som tur var blev det bara Nisse som fick ett stick så festivalen kunde fortfarande utföras.

Men den där sticket finns fortfarande kvar på benet än idag som ett Festival minne från Lollipop 1997.

Inga kommentarer: