2009-12-18

Mellan Jonsson

Nu är det dax att berätta om min polare Johan Jonsson och våra bravader när vi var i Farnborugh 1992 (sjukt länge sedan).

Vi var där med frivilliga flygvapnet (FFV) för att titta på en av världens största flyguppvisningar.
Men vi passade även på att göra massa andra saker, som att gå på madam tussoue, war museum osv!

När man endå är i England måste man ju också passa på och gå på en riktig Engelsk PUB.
Vi var 18 år vid den här tidpunkten och mycket av våra liv just då gick åt för att titta på film.
Av någon helt oförklarlig anledning så hade Johan fått en filmfras från våran dåvarande hjälte Eddie murphy och snuten i hollywood på hjärnan.

Filmfrasen var: What the fuck is that!

Den frasen använde han titt som tätt och det var ju lungt så länge som man befinner sig med vänner i Sverige.
MEN en helt annan 5a om man använder den frasen på en rökig Engelsk pub skulle jag bevittna.

När bartendern svingar upp en röd paraplydrink och Johan utan att tänka sig för mer eller mindre skriker: What the FUCK is that?
Det blev tvär tyst på hela PUBEN man kunde höra en knappnål falla och alla tittade på oss, Johan hade fortfarande inte förstått vad han hade gjort utan stannade oxå frågande upp och tittade sig omkring.
Jag fick snällt förklara för honom att han är i ENGLAND nu och "What the FUCK is that" är i högsta grad Engelska.
OPPPS!!!
Johan bad bartendern om ursäkt och alla fortsatte som om ingenting hade hänt *PHUUU*
En annan dag gick vi på bio, det var premiär på Alien 3 (det är 17 år sedan, otroligt va?). Vi hade tagit några pilsner och var lite lätt berusade när vi gick dit. Det var fullsatt i salongen och vi satte oss nästan längst fram.
Reklamen började och vi satt spänt och väntade på att filmen skulle börja, plötsligt så ser jag att Johan ligger och sover???
HALLLÅÅÅ, vad gör du?
Oj, jag råka somna.......
45 sekunder senare så somnade han igen.
Äsch skit samma tänkte jag han får väll somna då.
Det Johan såg av den filmen var trailerna före filmens början och eftertexten då vi väckte honom igen =) Har du sett den nu Johan?

En annan gång under en övning i FFV satt jag eldvakt och skulle lämna av till Johan som var på tur.
Johan som ni förstår är minst sagt svår väckt och så var fallet även denna gång.
Jag ruskade på honom som en galning och till slut satte han sig upp och tittade på mig, jag frågade om han var vaken nu och han nickade.
Bra, då går jag ut och pinkar får du hålla koll på elden.
Ja sa han, var på jag gick ut ur tältet.
När jag återvände in i tältet så ser jag att Johan hade somnat om IGEN, och inte nog med det. Han låg ovanpå en annan stackars kille utan att någon av dem vaknade =)

Jag ruskade på Johan igen och det enda som hände var att han grymtade till och somnade om.

Då flög fan i mig och jag fick äntligen en användning av RUSKA KORT!
Jag stoppade ner den i hinken med vatten och sedan körde jag upp den under skjortan på Johan.
Men effekten blev lyckad. Han vaknade och kunde sedan sitta eldvakt =)
Glöm inte att läsa om stor bror Jonsson oxå: http://mrkallangs.blogspot.com/2009/10/ga-i-somnen.html

Inga kommentarer: