2009-12-06

Om skolning

Jag ser fram i mot att få lära mig saker på nytt nu när Alma växer upp.
Under de här första åren kommer man säkert att få flashbacks från sin egen barndom då man får sucka och längta sig tillbaka igen.

Men sen när hon börjar skolan kommer man själv automatiskt att få gå om skolan igen. Jag har alltid varit riktigt dålig på geografi både i Sverige och Världen så det ser jag extra fram i mot.

Sen ska det bli roligt att få gå igenom matte och engelska från början igen man kanske t om måste lära sig grammatiken den här gången *hihi*

Men man får ju faktiskt redan nu lära sig saker som man inte visste, som för några dagar sedan då jag fick lärda mig att vanish oxi action tar bort bläckfärg på vita bord *hihi*
***
5 Dec Alma fick ett helt set med matlagnings verktyg

Inga kommentarer: