2010-09-01

Echinagard

Naturmedel och MrKällängs har aldrig varit något som någon skulle sätta i samma mening.
Men förra veckan samtidigt som jag kände en förkylningstendens hittade jag en flaska med Echinagard.
Ett naturmedel som skall hjälpa mot just förkylning.
Så jag tänkte: Ja va fan det är väll bara att testa?! och tog med mig flaskan till jobbet.

Doseringen är 20droppar i ett halvt glas vatten varje timme första dagen för förkylningssymptom.

Sagt och gjort jag gjorde som jag skulle hela dagen (läs Fredag) och jag vet inte om jag kände mig något bättre?

Men mitt urin blev för ett tag genomskinligt i stället för min vanliga "ill gula färg"
(den här meningen är skriven för er som är VERKLIGEN intresserad i mitt liv, och för er så kan jag även fortsätta med informationen att min fru brukar klaga på att det luktar kiss när jag varit på toan ??)

Men det var inte det jag skulle komma till.........

Igår blev jag nämligen utvald att göra ett slumpvis drogtest här på SSAB.
I protokollet fick jag därför lov att skriva upp att jag just inmundigat "Echinagard".
Och när testledaren hörde att doseringen var 20droppar i timmen en hel dag så sa hon bara:

OJ...... Det var mycket????????

Jag ger mig fan på att "RÖDA SOLHATTAR" är någon form av drog och att mitt jobb nu står på spel................ bara för att jag vid ett svagt tillfälle skulle prompt prova naturmedel!

"DROGTEST MED DROG"
(innehåller: Röda solhattar???)

2 kommentarer:

Gyrot sa...

Slumpvis... som det heter.

Kallangs Photography sa...

Konspirationsteorin säger att alla som köpet "gräs" kommer att kontrolleras.

Jag har en jobbar kompis som åkte fast för att han hade ätit bröd med "VALLMOFRÖN", klart beroende framkallande.